Чи складно стало оформити ГБО на автомобіль і чи потрібно це робити?

C грудня минулого року український ринок ГБО знаходиться в «підвішеному» стані. Ті документи, які раніше дозволяли безперешкодно вписати ГБО в техпаспорт в будь-якому Сервісному центрі МВС України, сьогодні не приймаються. Тепер дана процедура стала дорожче і забирає більше часу.

На деяких сайтах провідних установників ГБО (газо-балонного обладнання) ще залишилася в переліку послуг “допомога в реєстрації ГБО в сервісному центрі МВС». У деяких вона навіть включена у вартість установки ГБО. Ще б пак: в 2019 році продажі автогазу вперше були більше, ніж бензину. Адже ціна на автогаз в окремі місяці становила всього 1/3 від вартості бензину.

Насправді, ніякої допомоги від установників ГБО зараз вже немає. Їхати до органів сертифікації треба самому. Все, чим можуть вам допомогти навіть найбільші і авторитетні компанії по установці цього устаткування – дати копії своїх довідок та сертифікатів для пред’явлення в Органах сертифікації колісних транспортних засобів, які займаються технічною експертизою та видають дозволи на експлуатацію авто з ГБО для його реєстрації в сервісному центрі МВС.

Адже тепер в СЦ перестали приймати акти технічної експертизи по ГБО від 8 з 14 випробувальних лабораторій, які працювали раніше. Послуги таких лабораторій обходилися від 300 до 600 грн за один переобладнаний автомобіль. А на практиці, це була ніяка не перевірка, а просто торгівля бланками, в які установники сам вписував на полях дані про переобладнаному авто.

На сайті Міністерства інфраструктури можна знайти перелік тих лабораторій, у яких ліцензії з 2020 р анульовані, і тих, які продовжують працювати. Але те, що з 14 їх залишилося 8, зовсім не означає, що їх всього 8 по всій країні. Насправді, кожна така лабораторія має масу філій по всій Україні в різних областях.

Тепер процедура легалізації ГБО і внесення про це відмітки в техпаспорт автомобіля виглядає так.

Для переоформлення ТЗ на газу дається 10 днів з дня переведення. Інакше,

якщо вас зупинить патрульна поліція під час руху, доведеться заплатити штраф в 340-425 грн. Вам можуть заборонити використання даного автомобіля. Ви не зможете виїхати на даному авто з країни. 100% виникнуть проблеми при перепродажі автомобіля, адже при огляді експертом з’ясується, що в техпаспорт переобладнання не вніс, а значить експертизу такий транспорт не пройде.

Для легалізації переобладнання у установника ГБО треба отримати такі документи, як діючий сертифікат (копія) газобалонного обладнання, талон на балон – ємність для газу і акт технічної експертизи.

З цими документами треба їхати в орган сертифікації. Вартість сертифікації з урахуванням всіх держ. мит коливається від 1800 до 3300 грн. Кореспонденти AUTO-Consulting продзвонили київські органи сертифікації. У столиці ціна – 2300 грн.

А вже з сертифікатом можна їхати в сервісний центр МВС. Тут реєстрація авто з ГБО обійдеться приблизно в 500 грн. У сервісному центрі МВС в новий техпаспорт вашого автомобіля поставлять позначку про те, що в вашому ТЗ використовується паливо змішаного типу – бензин і пропан / бутан / метан. У технічній документації це зазначається літерами: B – бензин; D – дизель; S – змішаний. І тільки маючи на руках такий техпаспорт, вважається, що власник виконав усі вимоги законодавства щодо оформлення установки ГБО на свій автомобіль.

Черг на сертифікацію в Києві немає. Сертифікат видається на наступний день. А вся процедура огляду займає 20-30 хвилин. І ось тут виникає питання: що власне перевіряють уповноважені органи сертифікації? Це перевірка безпеки установки ГБО і якості самого ГБО, або просто прийом сертифікованих документів від компаній установників і виробників, під якими не соромно поставити підпис і печатку. А за що тоді 2300 грн.? За друк на бланку?

За новою процедурою, «папірець» стала дорожче в три рази. Підвищило чи це безпека автомобілів з ГБО? – велике питання. Але для автомобілістів нова процедура стала дорожче і забирає більше часу.

Але найголовніше, що тепер зареєструвати ГБО, встановлений в гаражі і невідомого походження, – не вийде. Потрібно підтверджує документація установника без якої явний сертифікат не видадуть.

І це не кінець історії. У всякому разі, поки. На сайті МВС з’явився проект закону, який наказує регулярний технічний контроль автомобілів, з встановленим ГБО, притому проходити його потрібно буде окремо від майбутнього техогляду.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *